
הווידאו הוא כבר מזמן השליט של עולם התוכן השיווקי, אבל ככל הנראה עדיין לא הגענו לשיא. תוכן ווידאו מהווה בערך 82% מכלל תעבורת האינטרנט ואינספור עסקים משתמשים בווידאו לשיווק מגוון מוצרים ושירותים כדי לשפר את חווית הצרכן. סרטונים קצרים ממשיכים להיות הבחירה המועדפת ואפשר לראות זאת גם בהצלחה של Stories, Reels ו-TikTok. סרטוני הסבר, גם אם הם ארוכים יותר אך מבוצעים טוב, עוזרים בתהליך השכנוע לקניית המוצרים והשירותים שלכם. אז כדי להישאר רלוונטיים, שיווק באמצעות וידאו צריך לתפוס נתח מרכזי באסטרטגיית התוכן שלכם בשנת 2022.
ויש לכך עוד חיזוקים. מסקר שעורכת מידי שנה חברת Wyzowl:" Video Marketing Statistics 2022" בקרב משווקים וצרכנים, עולות תובנות חשובות, כגון:
- הווידאו נשאר בראש סדר העדיפויות של המשווקים. השימוש וההוצאות על שיווק בווידאו גדלו ב-2021 וצפויים לגדול עוד בשנה הקרובה
- 92% מהמשווקים שמשתמשים בווידאו, מציינים שזהו חלק חשוב מאסטרטגיית השיווק שלהם
- 94% מהמשווקים מסכימים שסרטונים עזרו לצרכנים להבין טוב יותר את השימוש והתועלת במוצר או השירות שלהם
- 86% מהמשווקים אומרים שהווידאו יעיל ליצירת לידים. עלייה של עוד 2% מ-2021 ועלייה של 5% מאז 2019.
- יותר מ-99% ממשווקי הווידאו הנוכחיים אמרו שהם ימשיכו להשתמש בווידאו ב-2022, ושני שליש מתכננים להגדיל או לשמור על ההוצאה
- אנחנו צורכים תוכן ווידאו יותר מאי פעם – למעשה כמות הווידאו המקוון בו אנו צופים כמעט הוכפלה מאז 2018
- צרכנים ממשיכים להשתמש בווידאו כחלק בלתי נפרד ממערכת היחסים שלהם עם מותגים, והם מצפים לראות עוד יותר תוכן ווידאו בשנה הקרובה
- באופן לא מפתיע, YouTube היא הפלטפורמה הנפוצה ביותר בקרב משווקי ווידאו – בשימוש של 88%, עם פער ניכר מהפלטפורמה הנפוצה הבאה אחריה – אינסטגרם
אז ווידאו הוא כלי שיווקי מרכזי – זה כבר ברור. הנה עוד כמה מגמות הצפויות בתחום ב-2022:
יצירת תוכן חי
Live video היה כלי חשוב בתקופה שמגפת הקורונה עצרה אירועים וחוויות ומותגים רבים חיפשו דרך להמשיך לשמור על קשר עם הצרכנים. היום כולם משתמשים ב- Live video, החל ממשפיעני רשת ועד אמנים שמקיימים הופעות וירטואליות. הביקוש של הצרכנים לתוכן ווידאו חי הולך וגדל. משתמשים צופים בסרטונים חיים פי 3 יותר מאשר בסרטונים שהוקלטו מראש. סרטונים בשידור חי הם אמיתיים ומידיים ונותנים תחושה של אינטראקציה ישירה. ניתן ליצור סרטונים בשידור חי כמעט על כל נושא. צלמו ושתפו כל הזמן.
סרטונים מותאמים לחיפוש
לצד טכניקות SEO מסורתיות, סרטוני ווידאו מייעלים את תוצאות החיפוש. יש סיכוי גבוה יותר שהגולשים ילחצו על תוכן ווידאו בגוגל למשל. על מה חשוב להקפיד? שהתוכן שלכם יהיה מעניין, עם מטרה ברורה מראש, רלוונטי לקהל היעד ונותן מענה לשאלות שלהם. כמו כן, בדיוק כמו עם תוכן SEO מסורתי, עקביות היא המפתח לשיפור הדירוג שלכם. העלו תוכן ווידאו לעתים קרובות ותמיד פרסמו אותו באתר האינטרנט שלכם, להגברת התנועה.
וולוגים – דרך מצוינת להתחבר למותג
מותגים שמספרים סיפור באמצעות וולוגים יוצרים חיבור עמוק יותר עם הקהל שלהם, מגבירים מעורבות, מפתחים את אישיות המותג ועוזרים לראות מיד את הערך של המוצרים והשירותים. הם מציבים את היוצר או המותג כדמות הראשית ומספרים על האירועים והחוויות מנקודת מבטו. היום אפשר למצוא וולוגים כמעט על כל נושא, החל מהורות ועד טיפול בחיות מחמד. וולוגים של טיולים למשל, זוכים למעורבות שהיא פי 4 מכל תוכן אחר בתחום ביוטיוב. עדיין הרוב המכריע של הוולוגים הוא של יוצרים בודדים. הגיע הזמן שמותגים נוספים יאמצו את הכלי הזה.
מה הסטורי שלך?
אם הוולוגים הם הגרסה הארוכה והעמוקה של סיפור המותג שלכם, הסטורי במדיה החברתית הוא תוכן קצר, מיידי שמציג את אישיותו של המותג ויוצר חיבור אישי יותר מתכני וידאו אחרים. הערוץ הזה מציע גם דרכים רבות לתקשורת אינטראקטיבית עם הקהל שלכם. השתמשו בפונקציית השאלות והתשובות באינסטגרם, פרסמו סקרים כדי לקבל חוות דעת ורעיונות, בקשו מלקוחות לתייג אתכם בסטורי שלהם, כדי שתוכלו להראות איך הם עושים שימוש במוצרים שלכם.
סרטונים קצרצרים בסגנון TikTok
יותר ויותר חברות ועסקים עושים שימוש בסרטונים קצרצרים המציגים את המידע השיווקי בצורה מהנה, מרתקת ומשעשעת. TikTok היא פלטפורמה פופולרית ומושלמת לכך. רק בשנת 2020 האפליקציה הזו הורדה יותר מ-3 מיליארד פעמים. יש גם פלטפורמות נוספות דומות שצומחות במהירות. כל מה שצריך כדי למשוך את תשומת הלב של קהל הצרכנים הוא רעיון טוב ודרך מעניינת להביא אותו לידי ביטוי בזמן קצר. גם יכולות הצילום והעריכה כבר לא חייבות להיות הכי מקצועיות שיש, כשהסמארטפונים מספקים תוצאה איכותית מספיק שגם נראית אותנטית.
סרטוני AR/VR
תוכן AR ו-VR כבר קיים, אבל סוף סוף משווקים עושים בו יותר שימוש, כאשר הטכנולוגיה הופכת נגישה יותר והצרכנים דורשים יותר ויותר תוכן אינטראקטיבי. במבט לעתיד, מותגים צריכים לשלב תוכן כזה באסטרטגיות השיווק שלהם, מכיוון שסרטון מסורתי לא תמיד יספיק.
מגפת הקורונה האיצה את הצמיחה של AR ו-VR, כאשר מותגים שונים השתמשו בטכנולוגיות הללו כדי ליצור חוויות וירטואליות. חנויות קמעונאיות הציעו "נסה לפני שאתה קונה" וירטואלי, ספקי שירותי בריאות השתמשו ב-AR ו-VR לאבחון עצמי, ומורים שמרו על התלמידים מעורבים במשחקים ופעילויות המופעלים על ידי AR ו-VR. הטכנולוגיות הללו אולי לעולם לא יחליפו את החוויה האישית, אבל הם בהחלט כאן כדי להישאר
סרטונים שקטים
היום נוצרים יותר ויותר סרטונים המיועדים לצפייה שקטה. הרוב המכריע צופה בסרטונים בפייסבוק למשל, ללא קול. אנשים צופים בסרטונים בסמארטפונים בכל מקום – בתור לרופא, באוטובוס, בכיתה ובמקומות אחרים כשיש סביבם אנשים. אנחנו חוששים מתגובה שלילית כשמודעה או סרטון משמיעים קול חזק ובלתי צפוי בסביבת אחרים. במקרים רבים, הוספת כתוביות עושה את העבודה.
תוכן גולשים
תוכן שנוצר על ידי גולשים נתפס אמין ואותנטי יותר. סוג כזה של תוכן בונה את אמון הצרכנים ומשפיע על החלטות הרכישה. זה הזמן לשתף פעולה עם לקוחות מרוצים, שייצרו תוכן וידאו עם חוויות חיוביות הקשורות למותג שלכם ויפרסמו ברשתות החברתיות
שנת 2022 תהיה גם היא "שנת הווידאו". אבל המטרה היא לא להעלות סתם כמות גדולה של סרטונים. התוכן חייב להיות מעניין, משכנע, רלוונטי למותג ועם מטרות ברורות ומוגדרות מראש. רק כך ניתן להגיע לתוצאות. צריכים עזרה בבניית אסטרטגיית תוכן כזו, ביצירה והפקת ווידאו?
אנחנו ב-INNOVATE לשירותך! השאירו פרטים בטופס ונחזור אליכם בהקדם!
מוזמנים לצפות בווידאו שיצרנו הממחיש איך אנחנו מעצבים קמפיין ללקוח, סרטונים וקמפיינים נוספים תוכלו לראות כאן