
2022 כבר כאן והטכנולוגיה המתקדמת נמצאת סביבנו, עלינו ובכל מקום – בסמאטרפון, בשעונים החכמים, במשרד, במטבח, במכונית …קשה לדמיין איך הסתדרנו בלעדיה. התרגלנו כבר לחכות שייצא "הדור הבא". את המחשב הענק החליף הלפטופ. הסלולרי צמוד אלינו 24/7 וכל מכשיר הופך קטן יותר, חזק יותר ובעיקר – הרבה יותר חכם.
כל מה שאפשר לחבר – יהיה מחובר. זוהי המגמה בעולם המכשירים והמוצרים החכמים שמספרם הולך וגדל. בעתיד כל החללים בהם אנו חיים ועובדים יהיו חכמים ומצוידים ביכולות הכי מתקדמות לאסוף ולשדר נתונים, לנטר את המתרחש ולפעול בהתאם.
אז אלה הם 8 הטרנדים הטכנולוגיים הגדולים שזיהינו, שישפיעו על עולם העסקים והשיווק בשנה הקרובה
1. עיבוד הנתונים לשיפור תהליכים עסקיים
נפח הנתונים שאנו מייצרים מידי יום הוא עצום. עסקים רבים יכולים להשתמש בנתונים אלה כדי לתכנן מוצרים ושירותים טובים יותר, לשפר תהליכים עסקיים ותהליכי קבלת החלטות וליצור מקורות הכנסה חדשים. ניתוח חכם של הנתונים, יאפשר לעסקים לייצר חוויה מותאמת אישית שאותה מחפשים הצרכנים. התאמה אישית יכולה לעזור לחברות לייעל ולהגדיל את המכירות ואת נאמנות הלקוחות, להביא יותר לידים ולייצר חיבור והזדהות עם המותג.
2. בינה מלאכותית
נתונים אלה הם הבסיס לבינה מלאכותית. תחום הבינה המלאכותית עשה קפיצה מדהימה בשנים האחרונות. רק ב-2020, רמקולים חכמים ענו ל-100 מיליארד פקודות קוליות – 75% יותר מאשר ב-2019, הכל הודות לבינה מלאכותית. מכיוון שאנשים רבים מבצעים חיפושים קוליים היום, סביר להניח שבכל הקשור לשיווק, עסקים ישאפו להתאים אתרים ואפליקציות לחיפושים קוליים. אך לא רק, ככל שהאינטראקציות שלנו עם מכונות הופכות ליותר ויותר אינטליגנטיות, הלקוחות יצפו מכל מיני מוצרים ושירותים לכלול יכולות בינה מלאכותית.
3. ווידאו
דיברנו על אודיו אבל הכוכב האמיתי הוא הווידאו. אז עידן הווידאו כבר כאן והוא מתכוון להישאר! למרות שנראה שעדיין לא הגענו לשיא, תוכן ווידאו מהווה בערך 82% מכלל תעבורת האינטרנט ואינספור עסקים משתמשים בווידאו לשיווק מוצרים ושירותים כדי לשפר את חווית הצרכן. כמו כן פיצול המכשירים נמצא בשיא של כל הזמנים, וצרכן ממוצע צופה בתוכן בארבעה מכשירים שונים. עסקים נדרשים להגיע לכל המכשירים האלה תוך כדי שהם מספקים חווית צפייה באיכות גבוהה וטעינה מהירה כדי למנוע את נטישת הצרכנים. עם שוק רווי, חלופות צפייה חופשיות כמו שירותי סטרימינג שמבוססים על פרסום ולא על דמי מנוי, צפויות לצמוח בהמוניהן.
4. עבודה שיתופית מרחוק
בכמה ישיבות זום השתתפתם בשנה החולפת? עליית קרנו של הוידאו והשלכות מגפת הקורונה גרמו להמוני עסקים בארץ ובעולם להבין סוף סוף את היתרונות של עבודה שיתופית מרחוק. טכנולוגיות מתקדמות המציגות פתרונות לעבודה שיתופית מרחוק הולכות ומתפתחות כדי לאפשר לעובדים לעבוד מהבית, לשתף, להשתתף, להגיב ולשמור על התפוקה. גם בגלל שהקורונה ככל הנראה לא תעלם כל כך מהר מחיינו, בשנת 2022 עובדים רבים ימשיכו או יעברו לעבוד מהבית.
5. מציאות מדומה Virtual Reality
יותר ויותר עסקים כבר מנצלים את המציאות המדומה כדי לספק את הדרישה הגוברת של הצרכנים לחוויות חדשות וסוחפות. מגפת הקורונה גרמה להרבה חנויות פיזיות להיסגר. לעומת זאת קמעונאים מקוונים ומותגים דיגיטליים רבים שגשגו. טכנולוגית ה-VR שדרגה את חווית הקנייה המקוונת ואפשרה למותגים לספר את סיפורם בדרכים מהנות ומרתקות.
לאיקאה למשל יש אפליקציית מציאות מדומה המאפשרת ללקוחות לראות כיצד משתלבים פריטי הריהוט בביתם ומספר מותגי אופנה השיקו אפליקציות המאפשרות לקונים להתנסות וירטואלית בבגדים לפני ביצוע הקניה.
6. Metaverse
דיברנו על VR והיום כולם מדברים עלMetaverse . יזמים, חוקרים ומשתמשים מאמינים שבשנים הקרובות האינטרנט יעבור מהפכה נוספת שבסופה הוא "יוולד מחדש" בתור ה-Metaverse – יקום וירטואלי בתלת-ממד שבו יתקיימו רוב החיים שלנו. אנשים יתחברו לעולם הדיגיטלי לא רק כדי לשחק משחק וידאו או לצרוך בידור, אלא גם בשביל לעבוד, לפגוש חברים וקרובי משפחה, לרכוש מוצרים דיגיטליים ופיזיים לצפות בהופעות ואפילו לטייל. אבל כמו לכל דבר אחר, ל- Metaverse ייקח זמן להתפתח. לחברות לא תהיה אפשרות לסגור את שעריהן לטכנולוגיה החדשה הזו, גם אם הן עדיין לא מוכנות לעשות בה שימוש.
7. אמון דיגיטלי
ההתפתחויות המהירות בטכנולוגיות התומכות בטרנספורמציה דיגיטלית זקוקות לבסיס איתן של אמון. מה זה אמון דיגיטלי? אמון שלקוחות נותנים בארגונים כדי לבנות עולם דיגיטלי מאובטח, שבו עסקאות ואינטראקציות יכולות להתרחש בצורה בטוחה וקלה. אמון הציבור נפגע בכל פעם שמדווח על פריצה לבסיס נתונים וגם כאשר אנחנו נחשפים לפרסומות שמרגישות מותאמות אלינו באופן חשוד. תיאוריות קונספירציה לגבי פייסבוק או גוגל שמאזינות לנו דרך הטלפונים שלנו נראות אמיתיות. הפתרון הוא השקעה משמעותית בפרטיות. משווקים חייבים להיות מוכנים להשקיע בטכנולוגיה הנכונה ולספק תחושת חוויה "מותאמת אישית" מבלי לדרוש יותר מידי נתונים אישיים. למשל ע"י חיזוק בניית הקהלים והקהילות שלהם, אימוץ סוגים חדשים של נתונים ושימוש בפעולות כמו קליקים, התקנות אפליקציה, צפיות בדפים, הרשמות וכו'.
8. תשלומים דרך הנייד
אמון דיגיטלי נדרש בכל קנייה מקוונת. ההתקדמות הטכנולוגית המאפשרת אבטחה ופרטיות טובים יותר, יחד עם מגפת הקורונה, הביאו להאצה בתחום התשלומים הדיגיטליים מהמכשירים הניידים. תשלומים דיגיטליים נוחים ומהירים ואינם דורשים אינטראקציה בינאישית והחלפת שטרות או מטבעות בהם נגעו אחרים לפנינו. היכולת לקנות כל דבר, בכל מקום ובכל זמן, הביאה להתחזקות יכולות המסחר של הפלטפורמות כמו פייסבוק, אינסטגרם, גוגל וטיק טוק שאוספות קהל ומספקות למשווקים ולמותגים שיטות פרסום והזדמנויות לממש את הרכישות הללו באותו רגע.
ההתקדמות הטכנולוגית כמובן לא פסחה גם עלינו. INNOVATE מתאימה את עצמה לשינויים הטכנולוגיים, ומשתמשת בכלי האנליזה המתקדמים ביותר ובכישורים ובמומחיות של צוות האנליסטים שלנו, כדי להפיק את המירב ממאגרי הדאטה של לקוחותינו. את המסקנות אנו יודעים לחבר בצורה מיטבית למטרות העסקיות ולקמפיינים שלהם.
מחפשים משרד שיווק שיצעיד אתכם אל העתיד? השאירו פרטים בטופס ונחזור אליכם בהקדם!