מגמות עיקריות במדיה החברתית בשנת 2022

כמה זמן אתם מבלים מידי יום ברשתות החברתיות? התשובה כנראה תהיה "הרבה". זה לא חדש שהרשתות החברתיות השונות תפסו מקום משמעותי בחיינו. אנחנו אוהבים להשמיע, להגיב, לראות ולהיראות, לבדוק שלא פספסנו משהו שמישהו אמר או עשה. המכורים בודקים מה התחדש דבר ראשון בבוקר כשהם פותחים את העיניים. כמובן שלמדיה החברתית יש ערך רב גם בכל מה שקשור לקשרים עסקיים, ללימודים ושיתוף ידע, לשיווק, להתארגנות של קהילות, לתמיכה ועוד.

התחרות בין המשווקים והמפרסמים על תשומת לבם של הלקוחות במדיה החברתית, הולכת וגוברת. קשה יותר לבלוט בתוך העומס ברשת וכדי לעשות זאת צריך להישאר מעודכנים בטרנדים האחרונים.

אלה כמה מן המגמות הצפויות במדיה החברתית לשנה הקרובה

התחזקות הטיק-טוק

אמנם אינסטגרם ופייסבוק עדיין חזקות, אבל הטיק-טוק הולך וצובר תאוצה ויהפוך להרבה יותר פופולרי ובעל השפעה בעתיד הקרוב, יחד עם תוכן הוידאו הקצר. זו כבר לא רק פלטפורמה שבה ילדים מראים איך הם רוקדים או משתפים סרטוני פספוסים. בשנתיים האחרונות השיקה טיק-טוק מגוון כלים שימושיים לפרסום, המיועדים בעיקר לעסקים. השימוש בטיק-טוק יתרחב גם מעבר לבני הנוער.

רשתות קטנות יותר יהפכו לערוץ פרסום פופולרי

אז טיק-טוק היא לא הרשת החברתית היחידה שמעניינת לאחרונה את הצרכנים והמשווקים. גם פינטרסט וסנאפצ'ט צוברות פופולריות. הקהל של הפלטפורמות הללו הולך וגדל באופן משמעותי. כמו כן, לאור ההכרזה של אפל שהיא תחסום את היכולת של פייסבוק לטרגט פלח משמעותי מהמשתמשים שלה, כדאי שהמותגים יתחילו לחפש ערוצי פרסום נוספים.

המסחר ברשתות החברתיות ימשיך להתרחב

הרשתות החברתיות מתפתחות ללא הפסקה והופכות לפלטפורמות קמעונאיות. ב-2022 רכישת מוצרים ישירות דרך המדיה החברתית תהפוך לנורמה מקובלת. כתוצאה מכך, המותגים המפרסמים צריכים להשקיע ביצירת חוויית קנייה נוחה וידידותית למשתמש.

אחת המטרות העיקריות: להגיע לקהלים חדשים

אחד מיעדי המדיה החברתית של המשווקים בשנת 2022 יהיה להגיע לקהלים חדשים, לחזק את הקשר ולשמר את הלקוחות הקיימים ולחזק גם את מערך שירות הלקוחות. זאת לעומת היעדים בהם התמקדו בעבר כמו הגדלת המכירות.

תוכן וידאו הוא המלך!

גם ב-2022 הוידאו ימשיך לשלוט. סרטונים קצרים ממשיכים להיות הבחירה המועדפת ואפשר לראות זאת גם בהצלחה של Stories, Reels ו-TikTok . אז כדי להישאר רלוונטי במדיה החברתית, חייבים לכלול באסטרטגיית התוכן הרבה סרטוני וידאו.

תוכן אודיו במגמת עלייה

בשנה הקרובה . ביוני 2021, פייסבוק השיקה רשמית את חדרי האודיו החיים והפודקאסטים שלה בארצות הברית. זו המגמה המסתמנת – עלייה בתוכן אודיו. יחד עם זאת, בינתיים העסקים הקטנים עדין לא שם..

עלייה באימוץ טכנולוגיות כמו מציאות רבודה (AR)

בשנה הקרובה המדיה החברתית תציג עלייה באימוץ טכנולוגיות כמו מציאות רבודה (AR) ומציאות מדומה (VR). המשתמשים דורשים חוויות מתקדמות ומרתקות יותר. מציאות רבודה משפרת את תמונת המציאות שלנו על ידי הוספת אלמנטים דיגיטליים ושינוי האופן בו דברים נראים בפועל. אינסטגרם, למשל, משתמשת במציאות רבודה עבור הפילטרים הרבים שלה – אנחנו יכולים להוסיף לתמונה שלנו אזני ארנב, משקפי שמש או כל אלמנט אחר. מותגים יכולים גם למנף מציאות רבודה כדי לספק חווית קנייה יותר טובה ללקוחות שלהם. יותר ויותר מותגים משתמשים ב-AR כדי שלקוחותיהם יוכלו לנסות מוצרים מראש.

שיווק באמצעות משפיענים – הוא כאן כדי להישאר

כבר עכשיו המדיה החברתית מלאה קמפיינים אותם מובילים משפיענים, המקבלים סכומים גבוהים כדי לקדם מותגים. שיווק באמצעות משפיענים פעמים רבות יותר זול למשווק מאשר פרסום בערוצים אחרים וגם משיג תוצאות טובות. המשפיענים לא רק מייצרים לידים אלא גם מסייעים להשגת מטרות שיווקיות. כל זאת גורם לפלטפורמה הזו להתרחב ולהתחזק. האתגר יהיה לזהות אילו משפיענים יתאימו בצורה הטובה ביותר למותג שלכם.

"לשירותך בכל עת בפייסבוק ובוואטסאפ" – המדיה החברתית כערוץ שירות לקוחות

הרשתות החברתיות הן כבר מזמן לא רק לשיתוף סיפורים, תמונות וסרטונים. בשנים הקרובות השימוש ברשתות החברתיות כמו פייסבוק ווואטסאפ כערוצי תקשורת לשירות לקוחות ילך ויגדל. אלה הם ערוצים ישירים ונגישים הן ללקוח והן לעסק. כמו כן, אם לקוח לא מטופל כראוי, יש לכך השלכות ברשת.

תוכן גולשים ימשיך להיות פופולרי

יותר ויותר משווקים ממנפים תוכן שנוצר על ידי גולשים. גם מי שעדיין לא התנסה בשימוש בסוג כזה של תוכן – זה הזמן להתחיל. תוכן גולשים הוא חינמי והרבה יותר אותנטי מתוכן ממותג. זה עוזר למותג להיראות אמין. הגולשים משתפים חוויות, מידע אישי והמלצות על מוצרים ושירותים. מותגים מסוימים, כמו Airbnb, מסתמכים לחלוטין על תוכן שנוצר על ידי משתמשים עבור תוכן המדיה החברתית שלהם. דוגמא נוספת לשימוש בתוכן גולשים הוא הקמפיין של איסתא מהקיץ האחרון לקידום טיסות צעירים לבורגס, שהזמין את הגולשים לצלם סרטונים תחת הכותרת "הריקוד שיעיף אתכם", להגיע לכמה שיותר צפיות ולזכות כמובן, בחופשה מפנקת עם החברים.  

מותגים משתמשים יותר בשיווק מבוסס מיקום

מותגים רבים משתמשים בשיווק מבוסס מיקום כדי למשוך אנשים מאזור גיאוגרפי מסוים. הוספת מיקום לתוכן המדיה החברתית, תמשוך קהל מקומי. היתרון בפרסום מסוג זה הוא היכולת להתאים לכל משתמש קמפיין אישי על פי הצרכים ולהיסטוריית השימוש שלו, מה שמועיל גם למשתמש וגם למפרסם.

אינסטגרם וטוויטר לא הולכות לשום מקום!

למרות ההתחזקות של טיק-טוק ורשתות חברתיות אחרות שציינו, אינסטגרם וטוויטר עדיין יישארו פופולריות מאד. הן גם יהפכו לפלטפורמות חשובות יותר לעסקים, B2B במיוחד. בישראל טוויטר עדיין לא חזקה מאד לעומת אינסטגרם, אבל גם זה צפוי להשתנות.

הכוח נשאר בקהילה

קהילות במדיה החברתית ימשיכו לצמוח גם בעתיד הקרוב ולשמש למשווקים פלטפורמה מתאימה ויעילה כדי לתקשר עם הלקוחות הפוטנציאלים והקיימים, להשיק מוצרים חדשים, לבקש משוב מהלקוחות ולהשיג תובנות חשובות.

בסופו של דבר, חשוב לזכור שהמדיה החברתית היא מרחב דינמי ותחרותי, ומה שעבד לכם קודם לא בטוח שיניב את אותן תוצאות גם היום או בעתיד. לכן, כדאי להתעדכן באופן קבוע בהתפתחויות האחרונות בתחום ולהשתמש בידע ובכלים הללו.

מחלקת הקריאטיב שלנו ב-INNOVATE יוצרת ועושה שימוש מידי יום במגוון כלים עדכניים ברשתות החברתיות – החל מסטורי ורילס ועד הפקות וידאו וסרטוני אנימציה. לחלק מהמותגים אנו גם מנהלים באופן קבוע את פעילות הסושיאל בפייסבוק ובאינסטגרם.

מחפשים משרד שיווק שישמור אתכם עדכניים בכל הטרנדים העכשוויים?
השאירו פרטים בטופס ונחזור אליכם בהקדם!

CONTACT US

MAKE THINGS HAPPEN

:PHONE

:OPENING HOURS
ראשון – חמישי
08:00 – 18:00

:ADRESS
שדרות נים 2, ראשון לציון 7546302

INNOVATE CONNECTING.THE.DOTS

העולם משתנה ותעשיית הפרסום עוברת שינויים יחד איתו.
גם אנחנו ב-INNOVATE מתאימים את עצמנו לשינויים. חושבים הרבה מעבר לפרסום.