נאמנות מעל הכל – למה להשקיע בשיווק ללקוחות קיימים?

אנחנו אוהבים את הלקוחות שלנו

בשנת 2021 עזבו 38 מיליון איש את עבודתם – נתון שלא נראה אף פעם. הנאמנות של העובדים נמצאת בשפל של כל הזמנים, אבל לא רק של העובדים, גם של הלקוחות. מה שמשפיע על כך אלו גם התמורות הכלכליות שעברו בשנתיים האחרונות על רבים מאיתנו. התחרות על כל לקוח גדלה ובעלי העסקים הבינו שאסור להיות שאננים. לכן היום יותר מתמיד, חשוב לרכז מאמצים בשימור ושיווק ללקוחות קיימים – אלה שכבר נמצאים בכיס שלכם, אבל יכולים לעזוב בכל רגע.

מחקרים מצביעים על כך שלקוחות נאמנים מוציאים יותר מאחרים  – עד 67% יותר מלקוחות שאינם נאמנים לעסק שלכם. לקוחות שנותנים בכם אמון, גם נוטים יותר לנסות מוצרים חדשים. עובדה חשובה נוספת: הרבה יותר יקר לגייס לקוח חדש מאשר לשמר לקוח קיים.

5 טקטיקות שכדאי להשתמש בהן בשיווק ללקוחות שלכם

ישנן מגוון דרכים שונות לפנות ללקוחות הקיימים, לשמר אותם, להגדיל את נתח הלקוח ולהשתמש בכוח שלהם כממליצים. דרכים מסוימות שמתאימות לעסק אחד ולא מתאימות לעסק או מוצר אחר. כמה טקטיקות שכדאי להכיר:

Upselling

מכירות בשיטת Upselling מייצרות מערכת יחסים חזקה יותר עם הלקוחות, נותנות להם ערך מוסף ותורמות לנאמנות ולסיכוי שיבצעו קנייה חוזרת או יהפכו ללקוחות קבועים. הרבה יותר קל וזול למכור ללקוח קיים ולמקסם את המכירה, מאשר לגייס לקוח חדש. לקוח שכבר קנה את המוצר שלכם, ביקר באתר או בעמוד הנחיתה של העסק שלכם – מכיר ומאמין בכם יותר מלקוח שלא נחשף כלל. קיימת סבירות של בין 60% ל-70%  למכור ללקוחות קיימים לעומת 20%-5% למכור ללקוחות חדשים. הדרך הטובה ביותר לעשות Upselling היא להתאים את הצעת הערך לכל לקוח באופן אישי, בהתאם לצרכים הספציפיים שלו.

תוכנית נאמנות

תוכניות נאמנות, כפי שמעיד שמן, מחזקות את הנאמנות של הלקוחות שלכם לעסק ומעודדות אותם לשוב ולקנות אצלכם, כיון שהם מקבלים משהו נוסף בתמורה לנאמנותם. אם מישהו בחר בכם מספר פעמים, גדל הסיכוי שהוא ימשיך ויעשה זאת. כמה דברים שחשוב לזכור בהקשר של תוכניות נאמנות:

מתן תגמול בעל ערך – אם ההטבות או התגמולים של תוכנית הנאמנות שלכם אינם בעלי ערך ללקוח, או שקשה להשיגם – הלקוח לא יעשה את המאמץ.

תעשו את זה פשוט – ההרשמה והשתתפות צריכות להיות קלות ופשוטות ללקוחות. לקוח שיתקשה להירשם למשל, כנראה ינטוש לתמיד

שיתוף – מבצעי חבר מביא חבר ודרכים אחרות לשיתוף, יעזרו ללקוחות שלכם להפיץ את הבשורה לאחרים.

שיווק באמצעות קהילות

קהילות ברשת מהוות כלי רב עוצמה לשיווק ללקוחות קיימים. הן נותנות במה ופלטפורמה טבעית ליצירת קשר עם הלקוחות הקיימים ולמוקד משיכה ללקוחות פוטנציאלים. הסקת מסקנות ותובנות מהקשרים והשיחות בהקהילה שלכם, יעזרו לכם לאתר את הלקוח הבא. למשל – לאתר ולהשיב לאלה ששואלים שאלות רבות בנושא מסוים, או זיהוי מגיבים פעילים במיוחד.

ביקורות

ביקורות חיוביות הן כלי חזק מאד לשכנוע לקוחות פוטנציאלית למה לקנות או לעשות אתכם עסקים. הנתונים מצביעים על כך שאחוז גבוה של גולשים קוראים ביקורות מקוונות לפני ביצוע רכישה. איכות הביקורת כמובן חשובה מאד אבל גם לכמות הביקורות יש משמעות רבה בעיני הקורא. לכן, תשאפו ותפעלו לקבל כמה שיותר ביקורות חיוביות מהלקוחות הקיימים שלכם והפכו אותם לסוכנים וממליצים.

אירועים מקוונים

אירועים מקוונים בנושאים הקשורים למוצרים שלך, שנותנים ערך מוסף ללקוחות, הם גם מנוע לגיוס לקוחות חדשים וכמובן לשימור הקיימים. קל מאד ופחות מחייב להשתתף באירועים כאלה. כמובן שניתן להקליט אותם ולהשתמש בהם כנכס דיגיטלי לאורך זמן.

השנתיים האחרונות הלא פשוטות שעברו על עסקים רבים בארץ ובעולם, רק חיזקו את העובדה שצריך להשקיע מאמצים שיווקיים רבים ביצירת קהל לקוחות נאמן. כך ניתן לבסס את העסק ולהביא לצמיחה.

מעוניינים לשמוע איך אנחנו ב-INNOVATE פועלים מידי יום לשימור וחיזוק נאמנות עבור לקוחותינו?
השאירו פרטים בטופס ונחזור אליכם בהקדם!

CONTACT US

MAKE THINGS HAPPEN

:PHONE

:OPENING HOURS
ראשון – חמישי
08:00 – 18:00

:ADRESS
שדרות נים 2, ראשון לציון 7546302

INNOVATE CONNECTING.THE.DOTS

העולם משתנה ותעשיית הפרסום עוברת שינויים יחד איתו.
גם אנחנו ב-INNOVATE מתאימים את עצמנו לשינויים. חושבים הרבה מעבר לפרסום.